Старші дошкільнята. На минулому занятті ми розв'язували таку задачу: на дошці намальований малюнок 1

Мал1

 


В які фігури в'їхала машинка? В які фігури влетів літачок? Куди припливла рибка? Намалюй першу букву свого імені так, щоб вона потрапила в круг і в трикутник, а в квадрат ні – и так далі.

 

 

Тепер на дошці намальований малюнок 2

Мал2

Я кажу дітям, що зараз вони будуть за  моїм проханням малювати на дошці різні фігури, так ось все червоні фігури треба малювати в червоній хмарці, а все трикутники – в чорному трикутнику. А не червоні й не трикутники – де-небудь ззовні.

 

Через деякий час на дошці утворився малюнок 3

Мал3


І тут відбувається те, заради чого все й затівалося: я прошу дитину намалювати червоний трикутник. Дитина малює, виходить малюнок 4

Мал4

— Діти! — кажу я пошепки якомога трагічніше. — Діти, ви чуєте, як плаче трикутник?

Діти прислухаються. Кажуть, що не чують.

— Ну як же! Він же плаче з-за того, що його, трикутника, намалювали не з трикутниками, а з червоними фігурами.

— Але ж він червоний — резонно зауважує хтось з дітей.

— Так, але ж він трикутник. И трикутники кличуть його до себе!

— Добре, — каже учень, який малював червоний трикутник, — я знаю, як все виправити.

 

 

И доповнює зображене. Виходить малюнок 5

Мал5

Діти задоволені. Але ж не все так просто!

— Ой, — кажу я. — Тепер плачуть два трикутники.

 

Далі йде довге обговорення, як же ж допомогти нещасним трикутникам, обговорюється варіант "стерти й забути", але я завіряю, що витирати та забувати того, хто гірко плаче, неправильно. Поміняти їх місцями – теж не варіант, бо вони знов будуть плакати…

 

Нарешті два хлопчика майже водночас придумують, що треба виправити межі у червоної хмарки та чорного трикутника.

 

Маємо малюнок 6

Мал6

Всі, включаючи трикутників, зітхають з полегшенням.


Коментарі

1. Це не я придумала. Все Олександр Звонкін, "Малюки і математика", спасибі йому величезне.

2. Я чекала, що хто-небудь з дітей відразу після умови спитає, куди ж червоні трикутники, але за багато років ніхто запитав.

 

3. А ось один батько дуже напружився і збирався запитати)) Але я встигла його зупинити.